Gemakkelijk openen en terugsturen van de verzenddoos

De essentiële investering

Emballage e-commerce

De retourfunctie van een verzendverpakking, een must-have

76 miljoen. Zoveel unboxing video’s staan er op Youtube.

51% van de e-shoppers breekt een bestelling af als de retourprocedures ingewikkeld lijken

Kartonnen verpakkingen zijn tegenwoordig net zo belangrijk als het bestelde product; daarom hoeft investeren in een pakket met een eenvoudige openings- en retourfunctie niet eens een vraag te zijn voor een e-trader, maar een antwoord.

Heeft u een verpakking met retour-functie nodig? Neem contact met ons op om de ideale oplossing te definiëren

Het openingssysteem van een verzendverpakking is de eerste handdruk tussen een e-handelaar en zijn klant.

Wie wil er tegelijkertijd een eerste en laatste eerste indruk geven? Jij niet!

Een eenvoudige opening is om drie redenen belangrijk:

  • De verpakking behouden voor eventuele retouren
  • Vermijd het gebruik van een scherp voorwerp dat de gebruiker kan verwonden en de producten kan beschadigen
  • Vermijd elke frustratie of moeilijkheid voor de consument, waarmee het “wauw” -effect direct voorbij is

Het fenomeen van unboxing (publicatie van video’s waarin anonieme mensen pakketten uitpakken op YouTube), geeft heel duidelijk de trend aan dat de klantervaring begint bij de ontvangst van het pakket. Consumenten eisen tegenwoordig dat verzenders een aanpak hanteren waarmee de ontvangst een fluitje van een cent wordt.

Een eenvoudige opening biedt simpelweg een zekerheid. Deze wijze van openen moet echter wel zichtbaar zijn. Als het openingssysteem niet zichtbaar is, zal de consument dit volledig missen en wordt je doel alsnog niet bereikt.

Naast een goede klantervaring, bespaart een eenvoudige opening de gebruiker tijd en stress.

Na het gemakkelijk openen en ontvangen van het pakket bestaat de kans dat het product of de producten niet-conform, ongeschikt of beschadigd zijn en beslist je klant dat ze zo snel mogelijk moeten worden geretourneerd. Veel e-verkopers maken de keuze om gratis en / of eenvoudige retouropties aan te bieden, om dichter bij een distributiemodel te komen dat lijkt op fysieke handel. De “omgekeerde” functie van een e-commerce-verpakking wordt noodzakelijk als je jouw klant wilt behouden en wil ‘loyaliseren’.

  • Het integreren van de retourfunctie van een e-commerce verpakking in het ontwerp van de verpakking, is een bewuste keuze
  • Een hoog retourpercentage impliceert een eenvoudige opening. Een feit dat vaak vergeten wordt.
  • De retourfunctie van een verpakking betekent ook een vermindering van de hoeveelheid verpakkingen voor je teams.

Een scheurstrook, vouwmechanisme of dubbelzijdig plakband, allemaal oplossingen waar je uit kan kiezen. Als je de openingstijd van jouw pakketten door je klanten wilt verminderen en een retourzending met een aangepaste verpakking wilt vergemakkelijken, neem dan contact op met Smurfit Kappa. Gemakkelijk en vrijblijvend.

Omdat uw e-commerce verpakkingsoplossing uniek is

Een e-commerce pakket heeft niet slechts één functie, maar u hebt slechts één pakket. Met onze knowhow en uw behoeften, ontwikkelen we de beste oplossingen. Neem daarvoor contact met ons op.

Ik wens eraan herinnerd te worden

    Créneau auquel je souhaite être joint*:

    Ce matin (9h-13h)Demain matin (9h-13h)Cet après-midi (13h-19h)Demain après-midi (13h-19h)

    *Informations obligatoires